вул. Бульварно-Кудрявська
10-Б, Київ
Пн-Пт: 8:30-19:00
Сб: 9:00 - 13:00
Нд: Вихідний
Контакт - центр
044 299 44 94
Доросле відділення
044 272 11 81
Дитяче відділення
044 272 11 82

Перинатальне ураження ЦНС (ПУ ЦНС)

перинатальное поражение цнс лечение

Перинатальне ураження центральної нервової системи – це ті патологічні стани, які виникають під впливом багатьох негативних факторів, що впливають на ріст і розвиток плоду в перинатальному періоді.

До перинатального періоду відносяться пізній фетальний (з 22 тижня внутрішьооутробного розвитку до початку пологів), інтранатальний (самі пологи) і ранній неонатальний (перший тиждень життя дитини) періоди.

За своїм походженням всі перинатальні ураження центральної нервової системи можна поділити на:

  1. Пологові травми нервової системи (пошкодження м’яких тканин голови, кісток черепа, головного мозку, хребта, спинного мозку або периферичної нервової системи);
  2. Гіпоксично-ішемічне ураження центральної нервової системи (внаслідок зниженого проникнення кисню в кров, а значить – і в нейрон).
  3. Ураження нервової системи при інфекційних захворюваннях, властивих для перинатального періоду (вроджені вірусні, бактеріальні ураження нервової системи, бактеріальний сепсис);
  4. Гемолітична хвороба у плоду і новонародженого. Інші метаболічні енцефалопатії (порушення обміну речовин, терморегуляції, ендокринні порушення);
  5. Вроджені вади розвитку нервової системи, хромосомні аномалії.

Виділяють наступні періоди захворювання:

  1. Гострий період – до одного місяця. Особливістю гострого періоду є переважання загально мозкових порушень у вигляді занепокоєння, підвищеного збудження, зміни м’язового тонусу, невимушених посмикувань рук, ніжок, підборіддя, небажання прикладатися до грудей. В складних випадках можливі судоми і порушення свідомості. Лікування гострого періоду перинатальних уражень ЦНС відбувається тільки в стаціонарному відділенні.

  2. Відновлювальний період – до одного року. Основними клінічними синдромами даного періоду являються:

  • Синдром підвищеного нервово-рефлекторного збудження (підвищене збудження і рухова активність дитини, тривожність, безпричинний плач);

  • Церебрастенічний синдром (порушення адаптаційно-пристосувальних можливостей дитини до стресових впливів);

  • Синдром вегетативних дисфункцій (судинні, шлунково-кишкові порушення, а також порушення терморегуляції);

  • Затримка стато-кінетичного і психо-передмовного розвитку (затримка темпів психічного, фізичного і мовного розвитку);

  • Синдром вегетативних дисфункцій (проявляється або у переважанні м’язового гіпертонусу згиначів і розгиначів кінцівок, підвищеними сухожильними рефлексами, може виникати тремор (тремтіння) ручок, ніжок і підборіддя при плачі, або у м’язовій гіпотонії з розвитком млявості м’язів, зниженим тонусом, пригніченням рефлексів і рухової спонтанної активності; може поєднуватися з утрудненням мовленнєвого і психічного розвитку, мімічною і артикуляційною бідністю, пізньою появою посмішки, затримкою зорово-слухових реакцій і слабкого монотонного крику);

  • Гідроцефальний синдром (збільшення об’єму голови дитини, випинання тім’ячка, часте відригування);

  • Епілептичний синдром (повторні епілептичні напади, які розвиваються при підвищеній судомній готовності головного мозку);

  • Бульварний і псевдобульбарний синдром (розлади функцій жування, ковтання, мовлення, міміки).

Реабілітація цих станів повинна здійснюватися якомога раніше. Слід наголосити, що здатність дитячого мозку відновлювати порушені функції, як і можливості всього організму в цілому, дуже велика особливо в цей період життя.

  1. Період віддалених наслідків, який може виявлятися у легких порушеннях. До них відносяться:

  • Мінімальна мозкова дисфункція (характеризується труднощами у засвоєнні матеріалу, неуважністю, поганим логічним мисленням, а також розладами рухових навиків: погана орієнтація, гіпомімія, дизартрія, незграбність);

  • Церебрастенічний синдром (порушення адаптаційно-пристосувальних можливостей дитини до стресових впливів);

  • Синдром вегетативних дисфункцій (судинні, шлунково-кишкові порушення, а також порушення терморегуляції);

  • Органічний психосиндром (різноманітні нервово-психічні розлади (порушення мовлення, бідний словниковий запас, розумова відсталість, що розвивається внаслідок впливу на мозок деяких патологічних факторів на різних етапах онтогенетичного розвитку);

  • Епілептичний синдром (повторні епілептичні напади, які розвиваються при підвищеній судомній готовності головного мозку);

  • Компенсована нормотензивна гідроцефалія (стан, який характеризується збільшенням лікворних проміжків головного мозку без клінічних проявів гіпертензії: відсутність рвоти, головного болю, підвищеного збудження);

  • Дитячий церебральний параліч (діагноз, який об’єднує групу синдромів, що виникають в результаті недорозвинення або пошкодження головного мозку (часто в поєднанні з пошкодженням спинного мозку в шийному відділі хребта) в пренатальному, інтранатальному і ранньому постнатальному періодах);

  • Олігофренія (розумова відсталість);

  • Епілепсія (захворювання, яке супроводжується епілептичними нападами різного характеру);

  • Прогресуюча гідроцефалія (стан, який супроводжується прогресуючим збільшенням лікворних проміжків мозку).

Лікування перинатальних ушкоджень полягає в обов’язковому комплексному застосуванні певних методів впливу на організм дитини. В комплекс методів входять: медикаментозна терапія, масаж, лікувальна фізкультура, фізіотерапевтичні процедури, голкорефлексотерапія, а також елементи педагогічної, ортопедичної і логопедичної корекції.

Особливістю консультативного прийому дитячого невролога є застосування метамерної діагностики для визначення наявності неврологічних розладів буквально з перших днів життя.

Фахівці нашого дитячого відділення розробили ряд унікальних комплексів метамерної лікувальної дії. Всі лікувальні процедури представлені в певній послідовності і поєднанні, що забезпечує позитивний результат лікування будь-яких наслідків перинатального ураження центральної нервової системи.

Записатися на консультацію і лікування можна за телефоном дитячого відділення (044) 272-11-81 або за телефоном контакт-центру (044) 238-22-31. Обов’язковий попередній запис.

Пам’ятайте, що рання діагностика і правильне лікування – це запорука успішного відновлення пошкодженої нервової системи дитини.

Вартість лікування з додатковими послугами
Первинний неврологічний огляд дитини/підлітка
Повторний неврологічний огляд дитини/підлітка
Індивідуальна програма домашнього лікування дитини/підлітка
Продовження індивідуальної програми домашнього лікування дитини/підлітка
Сеанс амбулаторного лікування нейрометамерної рефлексотерапії і метамерного введення лікарських препаратів дитини/підлітка з ураженням нервової системи
Сеанс амбулаторного лікування нейрометамерної рефлексотерапії параорбітальної зони (з введенням лікарських препаратів)
Наші спеціалісти
Кулик Владислава Олегівна
Головний лікар
дитячого відділення
кандидат медичних наук,
дитячий лікар-невролог
вищої категорії.
Білюк Юлія Олександрівна
Дитячий лікар-невролог,
лікар-невропатолог
1 категорії.
Майстер Ксенія Григорівна
Логопед,
нейропсихолог
Заморський Тарас Володимирович

Заморський Тарас Володимирович

Спеціаліст
з фізичної реабілітації,
кандидат наук
з фізичного виховання і спорту.
Шевчук Олександр

Шевчук Олександр

Масажист
Куртосманов Станіслав

Куртосманов Станіслав

Масажист
Андрієнко Ольга

Андрієнко Ольга

Медична сестра
вищої категорії
Кучеренко Жанна

Кучеренко Жанна

Медична сестра
вищої категорії
Момотюк Маргарита

Момотюк Маргарита

Масажист,
Медична сестра
2 категорії
Дитяча неврологія
Ніхто не може повернутися назад і змінити свій старт, але кожен може стартувати зараз і змінити свій фініш. Коли сім’я вирішує мати дитину, всі уявляють, якою вона буде красивою, розумною, щасливою. Навряд чи чиясь уява малює майбутнього малюка хворим, безпомічним і нещасним. На жаль, життя підносить не тільки приємні сюрпризи. Радість народження може захмаритися повідомленням про хворобу. Серед причин дитячої інвалідності на перше місце виступають захворювання нервової системи, 75% яких виникають в період внутрішньоутробного розвитку або ж у процесі пологів.
Детальніше
Дитяче відділення
Про метамерне лікування Необхідні документи Запитання та відповіді
Що ми лікуємо
Консультація дитячого невролога

Дитячий невролог – це лікар, який займається діагностикою і лікуванням захворювань, пов’язаних з ураженням центральної та периферичної нервової системи, а також функціональними порушеннями у дітей.

Саме дитячий лікар-невролог допоможе вам забезпечити гармонійний та правильний розвиток вашої дитини від самого народження. Навіть якщо дитина народилася цілком здоровою, спокійно спить і нормально харчується, консультація дитячого невролога в перший місяць її життя є обов’язковою. Також необхідні регулярні огляди дитячого невролога і в інші періоди життя дитини.

Детальніше
Дитячий церебральний параліч (ДЦП)

Термін «церебральний параліч» об’єднує групу синдромів, які виникають в результаті недорозвинення або пошкодження головного мозку (часто в поєднанні з пошкодженням спинного мозку в шийному відділі хребта) в пренатальному, інтранатальному і ранньому постнатальному періодах.

Детальніше
Органічне ураження центральної нервової системи (ЦНС)

Органічне ураження ЦНС – група нервово-психічних розладів, які розвиваються внаслідок впливу на мозок певних патологічних факторів на різних етапах онтогенетичного розвитку. Ця патологія має безліч варіантів перебігу і різні механізми розвитку. 

Детальніше
Пологова травма шийного відділу хребта у дитини

Під час пологів немовля відчуває неймовірне фізичне навантаження при проходженні по пологовим шляхам. Кісткова система новонародженого відрізняється від кісткової системи дорослої людини – характерною рисою є її гнучкість, щоб без ушкоджень пройти цим шляхом.

Детальніше
Травма периферичної нервової системи

Пологова травма периферичної нервової системи – це пошкодження нервових корінців, нервових сплетінь, периферичних і черепних нервів під впливом зовнішніх механічних факторів під час пологів.

Детальніше
Затримка психомовленєвого розвитку (ЗПР)

За останнє десятиліття все більшій кількості дітей ставлять діагноз «ЗПР», і ця абревіатура все частіше фігурує в медичних висновках. Статистика невблаганна. І чим раніше буде виявлена затримка психомовленєвого розвитку (ЗПМР) або затримка розвитку мовлення (ЗРМ), тим більше шансів допомогти такій дитині.

Детальніше
Порушення м’язового тонусу у дітей: гіпотонус, гіпертонус, дистонія.

М’язовий тонус – легке напруження м’язів, необхідне для швидкого їх включення в робочий стан. Саме рівень тонусу визначає готовність м’язового комплексу до виконання рухових функцій. Для кожного періоду розвитку дитини існують фізіологічні норми тонусної активності.

Детальніше
Спинальні аміотрофії

Спинальні аміотрофії – це спадкові захворювання рухових нейронів передніх рогів спинного мозку, які характеризуються м’язовою слабкістю і посмикуванням м’язів. Для спинальних аміотрофій не властиві порушення чутливості, координації і розлади рухів очима. Це пов’язано з тим, що ураженню підлягають тільки мотонейрони спинного мозку.

Детальніше
Міопатія

Міопатії – спадкові захворювання, в основі яких лежить ураження м’язового волокна і, як наслідок, виникнення прогресуючої дистрофії (атрофії) м’язів. М’язова дистрофія виникає через порушення біохімічних процесів у самому м’язовому волокні…

Детальніше
Мієлопатія

Мієлопатія – це неврологічний термін, що застосовується для визначення різноманітних уражень спинного мозку. Зазвичай, мієлопатія має хронічний характер перебігу. Причини ураження можуть бути різними, але всі види мієлопатій мають схожі клінічну картину і симптоми незалежно від етіології.

 

Детальніше
Невропатичні розлади

Серед психічних розладів, які зустрічаються в дитячому віці, невротичні розлади складають 65%. Невротичні розлади (невропатія, неврастенія, дитяча нервовість) у дітей проявляється широким спектром клінічних симптомів, серед яких на першому місці стоїть дисфункція і емоційні розлади.

Детальніше
Ювенільний остеохондроз

Ювенільний (підлітковий, юнацький) остеохондроз – це захворювання, в основі якого лежать дегенеративно-дистрофічні зміни міжхребцевих дисків у підлітковому віці. Ці зміни обумовлені швидким ростом підлітків, можливими порушеннями процесу формування скелету, а також неадекватними фізичними навантаженнями на зростаючий хребет. Остеохондроз може розвиватися, якщо дитина часто носить важку сумку чи рюкзак на одному плечі, а також якщо вона довго і неправильно сидить під час навчання в неприродному положенні.

Детальніше
Синдром нав’язливих рухів

Синдром нав’язливих рухів – це розлад нервової системи у дітей, при якому виникає ряд нескладних повторюваних рухів. До таких рухів відносять смоктання пальців, гризіння нігтів, часте кліпання, розгойдування ногою, хитання чи повороти головою, скрегіт зубами, посмикування плечима, морщення лобу та ін.

Детальніше
Порушення психомовленєвого розвитку при генетичних захворюваннях

У міру розвитку ряду природничих наук (генетики, біохімії, ембріології, загальної біології і т.д.) все більше значення надається генетичним факторам, які, як вважають, є причиною більш ніж половини випадків порушень психомовленєвого розвитку. Сюди, перш за все, належить патологія хромосомного набору. На сьогодні відомо більше 200 видів хромосомних аберацій, що обумовлюють затримку психомовленєвого розвитку і розумову відсталість.

Детальніше
Синдром вегетативних дисфункцій

Вегетативні дисфункції – це загальна назва всіх порушень нормальної діяльності вегетативної нервової системи (ВНС), які призводять до «збою» в роботі внутрішніх органів і систем організму.

Детальніше
Порушення постави у дітей

Постава – це невимушена звична поза людини, яка залежить від стану хребта, м’язово-зв’язкового апарату, зовнішнього середовища, загального самопочуття, спадковості. Це поняття комплексне, визначається безліччю різноманітних факторів і відображає не тільки фізичний стан людини, а й психічний.

Детальніше
Дефіцит уваги з гіперактивністю

Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю – це досить поширене захворювання, в основі якого лежить дисфункція центральної нервової системи (переважно ретикулярної формації головного мозку).

Детальніше
Аутизм

Аутизм – порушення психічного розвитку дитини, що характеризується всебічним дефіцитом спілкування, розладами мовлення і моторики. Термін «аутизм» був введений швейцарським психіатром Ейген Брейлером в 1910 році при описанні шизофренії.

Детальніше
Додаткові послуги
Прийом логопеда

Мовлення – це відображення мислення, це система. Якщо є проблеми з усним мовленням, то будуть труднощі і з оформленням думок, умінням аналізувати, міркувати, вибудовувати логічні ланцюжки, проблеми з читанням і письмовим мовленням. Достатньо порушення в одній мовленнєвій ланці, щоб вся система почала функціонувати неправильно.

Детальніше
Метамерний масаж

О несомненной пользе массажа написано уже немало статей, и уже давно известно, что это одно из средств оздоровления, наряду с занятиями спортом, правильным питанием. Массаж помогает быстро восстановиться после стресса и избежать заболеваний, связанных с постоянным нервным напряжением, обезболивает болевые точки, расслабляет напряженные мышцы.

Детальніше
Консультація психолога - Ваш шанс змінити життя на краще

Якщо Ви відчуваєте, що НЕ справляєтеся зі своїми психологічними проблемами, що життя забарвлене ​​в чорні фарби, якщо Вас нічого НЕ радує і НЕ мотивує, і Ви не знаєте, як собі допомогти – запишіться на консультацію психолога в «Медичний центр Берсенєва».

Детальніше
Прийом сімейного лікаря

У «Медичному центрі Берсенєва» всі пацієнти можуть отримати кваліфіковану індивідуальну консультацію сімейного лікаря Петлицької Вікторії Віталіївни, фахівця з багаторічним досвідом роботи в цій галузі.

Вікторія Віталіївна пройшла спеціальну багатопрофільну підготовку за фахом «сімейна медицина».

Детальніше
Інфузійна терапія

Інфузійна терапія (внутрішньовенне введення в організм розчинів різних лікарських препаратів). На даний час є одним з найважливіших лікувальних заходів, покликаних вирішувати широкий спектр медичних завдань. Даний метод лікування існує з 30-х років XIX століття. Цей спосіб лікування дозволяє досягти швидкого терапевтичного ефекту, так як ліки потрапляють безпосередньо в кров’яне русло, а також дозволяє більш ефективно контролювати його дію.

Детальніше
Кінезіотейпінг

Кінезіотейпування – це накладення і фіксація на кілька днів на шкірі дитини спеціальних еластичних стрічок з метою забезпечення фізіологічних рухів суглобів і м’язів, активуючи процеси відновлення і контролю над рухом.

Кінезіотейпи – це еластичні бавовняні стрічки, покриті гіпоалергенним клеєм на акриловій основі.

Детальніше
Виготовлення ортезу

У нашому Медичному Центрі Ви можете отримати кваліфіковану консультаціюфахівця з фізичної реабілітації, а також виготовити індивідуальні ортези з матеріалу Турбокаст.

Ортези – це спеціальні ортопедичні вироби, призначені для корекції, стабілізації і компенсації порушень опорно-рухової системи. Ортези забезпечують захист і розвантаження суглобів, створюючи для них зовнішню підтримку. Ортези – незамінні помічники в лікуванні та реабілітації.

Детальніше
Виготовлення ортопедичних устілок

У нашому Медичному Центрі Ви можете отримати кваліфіковану консультацію фахівця з фізичної реабілітації, а також виготовити індивідуальні ортопедичні устілки.

Ортопедичні устілки – це устілки, які мають певний рельєф, і за рахунок цього надають лікувальну дію. Цей вид ортезів використовується для лікування і профілактики різних форм плоскостопості (поздовжньої, поперечної, плоско-вальгусної деформації стопи), а також при інших захворюваннях стоп і опорно-рухового апарату в цілому.

Детальніше
Логопедичний масаж

Масаж артикуляційного апарату або логопедичний масаж – це метод механічного впливу, який змінює стан м’язів, нервів, кровоносних судин і тканин артикуляційного апарату.

Детальніше
Лікар Берсенєв пояснює
Подвійна геміплегія, як одна з форм ДЦП
Подвійна геміплегія, як одна з форм ДЦП
Подвійна геміплегія – найбільш рідкісна форма ДЦП. Вона зустрічається у 1,9% хворих. Найпоширеніша форма – спастична диплегія. Найчастіше страждає рухова функція, у деяких дітей – інтелектуальні здібності.
Геміпаретична форма ДЦП
Геміпаретична форма ДЦП
Геміпаретична форма – одна з форм ДЦП, що найбільш часто зустрічаються. Захворювання виникає внаслідок неправильного внутрішньоутробного розвитку, що призводить до пошкодження головного мозку.
Біль в попереку у підлітка
Біль в попереку у підлітка
У підлітка періодично болить в попереку. Більшість батьків думають, що дитина потягнув м’яз або втомився. В першу чергу, це проблеми з хребтом. Поперековий ювенільний остеохондроз має схожу клінічну картину із захворюванням дорослих.
Головні болі у дитини 10 років
Головні болі у дитини 10 років
Головні болі у дитини 10 років: причини, симптоми, що робити в такому випадку. У дитини 10 років часто болить голова, можливе запаморочення. Більшість батьків думає, що дитина втомилася або застудилася. А це може бути один із симптомів СВД. Розглянемо ближче, чому болить голова у дитини 10 років.
Покоління «з похиленою головою»
Покоління «з похиленою головою»
Сучасна людина вже не уявляє свого життя без смартфона, планшета, ноутбука – за допомогою цих пристроїв ми отримуємо нову інформацію, читаємо книги, слухаємо музику, спілкуємося з друзями, оплачуємо рахунки, здійснюємо покупки і багато іншого. Ми проводимо в Інтернеті в середньому від 2 до 5 годин в день, а фрілансери (люди, що працюють дистанційно через Інтернет) і по 10-12 годин.
Дитина не говорить реченнями
Дитина не говорить реченнями
Дитина не говорить реченнями. Що робити? Які причини? У нормі формування мови у дитини проходить кілька стадій. Причиною затримки розвитку дитини може стати затримка психомовленєвого розвитку дитини.
Батькам на замітку
Батькам на замітку
Коли звертатися за консультацією дитячого невролога. Чи потрібен новонародженому огляд лікаря невролога. Основні симптоми по якими необхідно звернутися до дитячого невролога.