вул. Бульварно-Кудрявська
10-Б, Київ
Пн-Пт: 8:30-19:00
Сб: 9:00 - 13:00
Нд: Вихідний
Контакт - центр
044 238 22 31
Доросле відділення
044 272 11 81
Дитяче відділення
044 272 11 82

Невропатичні розлади

Серед психічних розладів, які зустрічаються в дитячому віці, невротичні розлади складають 65%. Невротичні розлади (невропатія, неврастенія, дитяча нервовість) у дітей проявляється широким спектром клінічних симптомів, серед яких на першому місці стоїть дисфункція і емоційні розлади.

До невротичних розладів належать зворотні емоційні, поведінкові порушення, а також зміни з боку всього організму, що виникають на ґрунті особливостей центральної нервової системи під впливом психотравматичних факторів. Факторами, які сприяють появі виникнення захворювання, є: спадковість, органічне ураження головного мозку на ранніх етапах розвитку, патологічний перебіг пологів і захворювання матері, несприятливий перебіг пологів, пологова черепно-мозкова травма, внутрішньоутробні інфекції, інтоксикації, ослаблення організму дитини і нервової системи у зв’язку з частими застудними захворюваннями, травми. Для дітей властиві вікові особливості невротичного реагування.

Невроз у дітей у ранньому віці (до 2-3 років) зазвичай пов’язаний з фізіологічними причинами. Пізніше, коли формується характер дитини, в дію вступають і психологічні причини. Так, в цьому віці для формування дитини важливі взаємовідносини з матір’ю, їх порушення проявляються у неспокої, здриганні, порушенні сну, харчуванні і травленні (дитина неохоче прикладається до грудей, погано ссе, часто відригує, характерні нестійкість апетиту, закрепи, що змінюються проносами).

В дошкільному віці невротичні прояви виражаються в страхах, станах тривоги, проявах рухових (тіки), поведінкових порушень (бурхливий негативізм, агресія), нетриманні сечі і калу (енурез, енкопрез), таким дітям особливо важко на чомусь зосередитися, вони неспокійні і непосидючі, гіперактивні, постійно здійснюють якісь дії. Під час їжі погано жують і часто випльовують їжу. Діти часто кричать і плачуть без причини, потребують постійної уваги з боку батьків, не можуть залишатися наодинці, не спроможні себе чимось зайняти чи зацікавити.

В молодшому шкільному віці часто виникають стани дизадаптації – страх перед школою, порушення сну й апетиту, млявість, сльозливість, загальмованість в нових обставинах, підвищення температури тіла, болі в животі, не пов’язані з відхиленнями з боку шлунково-кишкового тракту, нав’язливі звички (висмикувати волосся, гризти нігті). Звертає на себе увагу і зовнішній вигляд таких дітей: вони часто бліді, при чому блідість шкірного покриву може швидко змінюватися на гіперемію, зіниці розширені. Характерний нестійкий лабільний пульс, аритмічне дихання. Часто спостерігається підвищення температури тіла.

У підлітків у картині неврозів переважають емоційні порушення, що проявляються в нав’язливих страхах, пригніченому настрої, втраті цікавості до будь-чого, зниженні успішності чи агресивній протестній поведінці.

Слід відзначити особистісні риси дітей, які сприяють виникненню неврозу – тривожність, відчуття незахищеності, внутрішня напруженість, агресивні тенденції, проблеми в спілкуванні. Особистість дитини формується в тісній залежності з близькими дорослими, які її оточують. Сім’я для дитини є моделлю взаємовідносин з однолітками, дорослими в школі, суспільстві. Сімейні відносини можуть створити умови для виникнення психічних травм або сприяти їх зменшенню.

В залежності з певним набором симптомів неврози поділяють на декілька видів:

  • Невроз істеричний (істерики, падіння на підлогу, крики, ридання);

  • Невроз астенічний (слабкість, втомлюваність, розлади сну, плаксивість);

  • Невроз нав’язливих станів. До нього часто відносять і обсесивний невроз (для нього характерні всілякі тіки, судоми, м’язові спазми), і фобічний невроз (страхи темряви, самотності, розлуки з близькими, смерті);

  • Депресивний невроз – бажання усамітнитися, депресії, пригнічений настрій (найчастіше проявляється в підлітковому віці);

  • Іпохондричний невроз – страх захворіти, теж часто зустрічається серед підлітків.

У випадку проявів декількох, навіть на перший погляд незначних симптомів, що можуть нагадувати невропатію, слід негайно звернутися до дитячого невролога з метою дообстеження дитини, уточнення діагнозу і призначення адекватного й грамотного лікування.

В «Медичному центрі Берсенєва» працюють кваліфіковані дитячі неврологи, які мають великий досвід роботи з дітьми, яким поставлений діагноз «рання дитяча нервовість». Метамерні підходи в діагностиці і лікуванні дітей з вродженою невропатією сприяють зникненню психоневрологічних розладів і перешкоджають формуванню неврозоподібних станів і психопатій в подальшому. Лікування невропатії у дітей – складне завдання, і відповідальність за позитивний результат лягає і на плечі батьків теж. Від вашої любові, уваги і піклування, а також від виконання всіх лікарських рекомендацій залежить здоров’я і майбутнє вашої дитини.

Записатися на консультацію ви можете за телефоном контакт-центру (044) 238-22-31 або за телефоном дитячого відділення (044)272- 11-82.

Подумайте про майбутнє вашої дитини!

Вартість лікування з додатковими послугами
Консультаційний прийом
Первинний неврологічний огляд лікарем Кулик В.О.
Первинний неврологічний огляд дитини/підлітка
Повторний неврологічний огляд дитини/підлітка
Повторний неврологічний огляд дитини/підлітка з розробкою домашньої програми лікування
Індивідуальна програма домашнього лікування дитини/підлітка
Продовження індивідуальної програми домашнього лікування дитини/підлітка
Онлайн консультація (тривалість 30 хвилин)
Прийом психолога
Консультація психолога
Заняття з нейрокорекції
Метамерний масаж
Метамерний масаж спини
Метамерний масаж комірцевої зони та голови
Метамерний масаж рук
Метамерний масаж ніг
Наші спеціалісти
Кулик Владислава Олегівна
Головний лікар
дитячого відділення
кандидат медичних наук,
дитячий лікар-невролог
вищої категорії.
Білюк Юлія Олександрівна
Дитячий лікар-невролог,
лікар-невропатолог
1 категорії.
Стецюк Роман Анатолійович
Кандидит медичних наук,
доцент кафедри неврології,
дитячий лікар-невролог вищої категорії.
Майстер Ксенія Григорівна
Психолог, логопед,
нейропсихолог
Шевчук Олександр

Шевчук Олександр

Масажист
Куртосманов Станіслав

Куртосманов Станіслав

Масажист
Рогач Наталія

Рогач Наталія

Медична сестра
Момотюк Маргарита

Момотюк Маргарита

Масажист,
Медична сестра
2 категорії
Дитяча неврологія
Ніхто не може повернутися назад і змінити свій старт, але кожен може стартувати зараз і змінити свій фініш. Коли сім’я вирішує мати дитину, всі уявляють, якою вона буде красивою, розумною, щасливою. Навряд чи чиясь уява малює майбутнього малюка хворим, безпомічним і нещасним. На жаль, життя підносить не тільки приємні сюрпризи. Радість народження може захмаритися повідомленням про хворобу. Серед причин дитячої інвалідності на перше місце виступають захворювання нервової системи, 75% яких виникають в період внутрішньоутробного розвитку або ж у процесі пологів.
Детальніше
Дитяче відділення
Про метамерне лікування Необхідні документи Запитання та відповіді
Що ми лікуємо
Дитячий невролог

Детский невролог — специализируется на лечении болезней, связанных с поражением центральной и периферической нервной системы, а также функциональными нарушениями у детей.

Как правило, в первый месяц рождения, врачи направляют родителей на принудительную консультацию к детскому неврологу в клинике, даже если он родился полностью здоровым, и не обладает какими-либо нарушениями связанных с нервной системой. Кроме того, также необходимы регулярные повторные осмотры, на протяжении следующих этапов жизни.

Детальніше
Дитячий церебральний параліч (ДЦП)

Термін «церебральний параліч» об’єднує групу синдромів, які виникають в результаті недорозвинення або пошкодження головного мозку (часто в поєднанні з пошкодженням спинного мозку в шийному відділі хребта) в пренатальному, інтранатальному і ранньому постнатальному періодах.

Детальніше
Перинатальне ураження ЦНС (ПУ ЦНС)

Перинатальне ураження центральної нервової системи – це ті патологічні стани, які виникають під впливом багатьох негативних факторів, що впливають на ріст і розвиток плоду в перинатальному періоді.

Детальніше
Органічне ураження центральної нервової системи (ЦНС)

Органічне ураження ЦНС – група нервово-психічних розладів, які розвиваються внаслідок впливу на мозок певних патологічних факторів на різних етапах онтогенетичного розвитку. Ця патологія має безліч варіантів перебігу і різні механізми розвитку. 

Детальніше
Пологова травма шийного відділу хребта у дитини

В процессе родов, младенец испытывает большие физические нагрузки при прохождении по родовым путям. Костная система новорожденного отличается от костной системы взрослого человека — она характеризуется особой гибкостью для того, чтобы без последствий пройти этот путь.

Детальніше
Травма периферичної нервової системи

Пологова травма периферичної нервової системи – це пошкодження нервових корінців, нервових сплетінь, периферичних і черепних нервів під впливом зовнішніх механічних факторів під час пологів.

Детальніше
Затримка психомовленєвого розвитку (ЗПР)

За останнє десятиліття все більшій кількості дітей ставлять діагноз «ЗПР», і ця абревіатура все частіше фігурує в медичних висновках. Статистика невблаганна. І чим раніше буде виявлена затримка психомовленєвого розвитку (ЗПМР) або затримка розвитку мовлення (ЗРМ), тим більше шансів допомогти такій дитині.

Детальніше
Порушення м’язового тонусу у дітей: гіпотонус, гіпертонус, дистонія.

М’язовий тонус – легке напруження м’язів, необхідне для швидкого їх включення в робочий стан. Саме рівень тонусу визначає готовність м’язового комплексу до виконання рухових функцій. Для кожного періоду розвитку дитини існують фізіологічні норми тонусної активності.

Детальніше
Спинальні аміотрофії

Спинальна м’язова атрофія (СМА) – це тяжке генетичне нервово-м’язове захворювання, яке викликається дефектом у гені SMN 1.

Ген відповідає за синтез білку SMN, який забезпечує виживання мотонейронів – рухових нейронів спинного мозку. У хворих на СМА білка виробляється менше необхідної кількості, а без нього мотонейрони руйнуються. В результаті м’язи не отримують вірних сигналів від мозку, атрофуються та поступово слабнуть, а згодом виникає параліч. 

Детальніше
Міопатія

Міопатії – спадкові захворювання, в основі яких лежить ураження м’язового волокна і, як наслідок, виникнення прогресуючої дистрофії (атрофії) м’язів. М’язова дистрофія виникає через порушення біохімічних процесів у самому м’язовому волокні…

Детальніше
Мієлопатія

Мієлопатія – це неврологічний термін, що застосовується для визначення різноманітних уражень спинного мозку. Зазвичай, мієлопатія має хронічний характер перебігу. Причини ураження можуть бути різними, але всі види мієлопатій мають схожі клінічну картину і симптоми незалежно від етіології.

 

Детальніше
Ювенільний остеохондроз

Ювенільний (підлітковий, юнацький) остеохондроз – це захворювання, в основі якого лежать дегенеративно-дистрофічні зміни міжхребцевих дисків у підлітковому віці. Ці зміни обумовлені швидким ростом підлітків, можливими порушеннями процесу формування скелету, а також неадекватними фізичними навантаженнями на зростаючий хребет. Остеохондроз може розвиватися, якщо дитина часто носить важку сумку чи рюкзак на одному плечі, а також якщо вона довго і неправильно сидить під час навчання в неприродному положенні.

Детальніше
Синдром нав’язливих рухів

Синдром нав’язливих рухів – це розлад нервової системи у дітей, при якому виникає ряд нескладних повторюваних рухів. До таких рухів відносять смоктання пальців, гризіння нігтів, часте кліпання, розгойдування ногою, хитання чи повороти головою, скрегіт зубами, посмикування плечима, морщення лобу та ін.

Детальніше
Порушення психомовленєвого розвитку при генетичних захворюваннях

У міру розвитку ряду природничих наук (генетики, біохімії, ембріології, загальної біології і т.д.) все більше значення надається генетичним факторам, які, як вважають, є причиною більш ніж половини випадків порушень психомовленєвого розвитку. Сюди, перш за все, належить патологія хромосомного набору. На сьогодні відомо більше 200 видів хромосомних аберацій, що обумовлюють затримку психомовленєвого розвитку і розумову відсталість.

Детальніше
Синдром вегетативних дисфункцій

Вегетативні дисфункції – це загальна назва всіх порушень нормальної діяльності вегетативної нервової системи (ВНС), які призводять до «збою» в роботі внутрішніх органів і систем організму.

Детальніше
Порушення постави у дітей

Постава – це невимушена звична поза людини, яка залежить від стану хребта, м’язово-зв’язкового апарату, зовнішнього середовища, загального самопочуття, спадковості. Це поняття комплексне, визначається безліччю різноманітних факторів і відображає не тільки фізичний стан людини, а й психічний.

Детальніше
Дефіцит уваги з гіперактивністю

Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю – це досить поширене захворювання, в основі якого лежить дисфункція центральної нервової системи (переважно ретикулярної формації головного мозку).

Детальніше
Аутизм

Аутизм – порушення психічного розвитку дитини, що характеризується всебічним дефіцитом спілкування, розладами мовлення і моторики. Термін «аутизм» був введений швейцарським психіатром Ейген Брейлером в 1910 році при описанні шизофренії.

Детальніше
Додаткові послуги
Прийом логопеда

Мовлення – це відображення мислення, це система. Якщо є проблеми з усним мовленням, то будуть труднощі і з оформленням думок, умінням аналізувати, міркувати, вибудовувати логічні ланцюжки, проблеми з читанням і письмовим мовленням. Достатньо порушення в одній мовленнєвій ланці, щоб вся система почала функціонувати неправильно.

Детальніше
Метамерний масаж

О несомненной пользе массажа написано уже немало статей, и уже давно известно, что это одно из средств оздоровления, наряду с занятиями спортом, правильным питанием. Массаж помогает быстро восстановиться после стресса и избежать заболеваний, связанных с постоянным нервным напряжением, обезболивает болевые точки, расслабляет напряженные мышцы.

Детальніше
Консультація психолога - Ваш шанс змінити життя на краще

Якщо Ви відчуваєте, що НЕ справляєтеся зі своїми психологічними проблемами, що життя забарвлене ​​в чорні фарби, якщо Вас нічого НЕ радує і НЕ мотивує, і Ви не знаєте, як собі допомогти – запишіться на консультацію психолога в «Медичний центр Берсенєва».

Детальніше
Прийом сімейного лікаря

У «Медичному центрі Берсенєва» всі пацієнти можуть отримати кваліфіковану індивідуальну консультацію сімейного лікаря Петлицької Вікторії Віталіївни, фахівця з багаторічним досвідом роботи в цій галузі.

Вікторія Віталіївна пройшла спеціальну багатопрофільну підготовку за фахом «сімейна медицина».

Детальніше
Інфузійна терапія

Інфузійна терапія (внутрішньовенне введення в організм розчинів різних лікарських препаратів). На даний час є одним з найважливіших лікувальних заходів, покликаних вирішувати широкий спектр медичних завдань. Даний метод лікування існує з 30-х років XIX століття. Цей спосіб лікування дозволяє досягти швидкого терапевтичного ефекту, так як ліки потрапляють безпосередньо в кров’яне русло, а також дозволяє більш ефективно контролювати його дію.

Детальніше
Кінезіотейпінг

Кінезіотейпування – це накладення і фіксація на кілька днів на шкірі дитини спеціальних еластичних стрічок з метою забезпечення фізіологічних рухів суглобів і м’язів, активуючи процеси відновлення і контролю над рухом.

Кінезіотейпи – це еластичні бавовняні стрічки, покриті гіпоалергенним клеєм на акриловій основі.

Детальніше
Виготовлення ортезу

В нашем Медицинском Центре Вы можете получить изготовить индивидуальные ОРТЕЗЫ из термопластичного низкотемпературного материала.

Ортезы — это специальные ортопедические приспособления, предназначенные для коррекции, стабилизации и компенсации нарушений опорно-двигательной системы. Ортезы обеспечивают защиту и разгрузку суставов, создавая для них внешнюю поддержку. Ортезы -незаменимые помощники в лечении и реабилитации.

Детальніше
Заняття по нейрокоррекціі

Нейропсихолог не тільки вивчає зв’язок мозку і психічних процесів, але і знає, які структури мозку і яким чином забезпечують правильну мову, гарну пам’ять і сприйняття, вміння контролювати власну поведінку, утримувати увагу, високу стійкість до стресів, і інше.

Детальніше
Логопедичний масаж

Масаж артикуляційного апарату або логопедичний масаж – це метод механічного впливу, який змінює стан м’язів, нервів, кровоносних судин і тканин артикуляційного апарату.

Детальніше
Лікар Берсенєв пояснює
Подвійна геміплегія, як одна з форм ДЦП
Подвійна геміплегія, як одна з форм ДЦП
Подвійна геміплегія – найбільш рідкісна форма ДЦП. Вона зустрічається у 1,9% хворих. Найпоширеніша форма – спастична диплегія. Найчастіше страждає рухова функція, у деяких дітей – інтелектуальні здібності.
Геміпаретична форма ДЦП
Геміпаретична форма ДЦП
Геміпаретична форма – одна з форм ДЦП, що найбільш часто зустрічаються. Захворювання виникає внаслідок неправильного внутрішньоутробного розвитку, що призводить до пошкодження головного мозку.
Атонічно-астатична форма ДЦП
Атонічно-астатична форма ДЦП
Ця форма дитячого церебрального паралічу має кілька назв: атонічна, атонічно-астатична, атактична. Нарівні з подвійною геміплегією вона є однією з найбільш рідкісних і складних в лікуванні форм.
ДЦП: спастична диплегія
ДЦП: спастична диплегія
Спастична диплегія – це найпоширеніша форма ДЦП. Вона діагностується у 40% пацієнтів, в основному у недоношених дітей. Для цього захворювання найбільш характерним є порушення роботи рук і ніг, тобто тетрапарез, проте ноги страждають більше ніж руки.
Артроз колінного суглоба
Артроз колінного суглоба
Артроз колінного суглоба – захворювання, при якому страждають усі елементи суглоба, але найбільшому ураженню піддається хрящ. Цей тип артрозу – найпоширеніший. Ще одна назва хвороби – гонартроз.
Артроз плечового суглоба симптоми, діагностика, методи лікування
Артроз плечового суглоба симптоми, діагностика, методи лікування
Артроз плечового суглоба – це захворювання, для якого характерна деградація, зношеність і руйнування хряща, а також прилеглих кісткових тканин. Хворобу також називають адгезивним капсулітом, плечолопатковим поліартрозом, синдромом «замороженого» плеча.
Протрузії і грижі міжхребцевих дисків: в чому різниця. Діагностика і методи лікування
Протрузії і грижі міжхребцевих дисків: в чому різниця. Діагностика і методи лікування
Міжхребцевий диск – це елемент хребетного стовпа, який амортизує тиск, що виникає під час руху людини та інших фізичних навантаженнях. Він коректно виконує свою функцію лише в тому випадку, якщо займає чітко визначену природою позицію.
Спінальна м'язова атрофія
Спінальна м'язова атрофія
Спинальная м’язова атрофія (СМА) – важке нервово-м’язову захворювання, обумовлене ураженням рухових нейронів (мотонейронів), які розташовані в передніх рогах спинного мозку, а також нейронів рухових ядер в стовбурі мозку.
Спінальна аміотрофія Кеннеді
Спінальна аміотрофія Кеннеді
Спінальна аміотрофія Кеннеді – генетичне захворювання, для якого характерне ураження мотонейронів. Це великі нервові клітини, що відповідають за підтримку м’язового тонусу і моторну координацію.
Міодистрофія Дюшена
Міодистрофія Дюшена
Міодистрофія Дюшена належить до Х-зчеплених захворювань та характеризується швидким прогресуванням м’язової дистрофії.  Дане захворювання спричиняється мутацією в гені дистрофіну, що знаходиться на Х хромосомі.
Біль в попереку у підлітка
Біль в попереку у підлітка
У підлітка періодично болить в попереку. Більшість батьків думають, що дитина потягнув м’яз або втомився. В першу чергу, це проблеми з хребтом. Поперековий ювенільний остеохондроз має схожу клінічну картину із захворюванням дорослих.
Головні болі у дитини 10 років
Головні болі у дитини 10 років
Головні болі у дитини 10 років: причини, симптоми, що робити в такому випадку. У дитини 10 років часто болить голова, можливе запаморочення. Більшість батьків думає, що дитина втомилася або застудилася. А це може бути один із симптомів СВД. Розглянемо ближче, чому болить голова у дитини 10 років.
Покоління «з похиленою головою»
Покоління «з похиленою головою»
Сучасна людина вже не уявляє свого життя без смартфона, планшета, ноутбука – за допомогою цих пристроїв ми отримуємо нову інформацію, читаємо книги, слухаємо музику, спілкуємося з друзями, оплачуємо рахунки, здійснюємо покупки і багато іншого. Ми проводимо в Інтернеті в середньому від 2 до 5 годин в день, а фрілансери (люди, що працюють дистанційно через Інтернет) і по 10-12 годин.
Дитина не говорить реченнями
Дитина не говорить реченнями
Дитина не говорить реченнями. Що робити? Які причини? У нормі формування мови у дитини проходить кілька стадій. Причиною затримки розвитку дитини може стати затримка психомовленєвого розвитку дитини.
VR On

Онлайн консультація

Оплата консультації