За останнє десятиліття все більшій кількості дітей ставлять діагноз «ЗПР», і ця абревіатура все частіше фігурує в медичних висновках. Статистика невблаганна. І чим раніше буде виявлена затримка психомовленєвого розвитку (ЗПМР) або затримка розвитку мовлення (ЗРМ), тим більше шансів допомогти такій дитині.
Сам термін показує, що це захворювання пов’язане з порушенням темпу психічного розвитку дитини (її пам’яті, уваги, мовлення, мислення, емоційно-вольової сфери). Всі ці психічні функції відстають в своєму розвитку від загальноприйнятих норм, характерних для даного віку. Хоча не зовсім правильно називати цей стан захворюванням, це, скоріше, наслідки відхилень у розвитку центральної нервової системи й головного мозку.
Також існує ряд захворювань, які супроводжуються затримкою психомовленєвого розвитку. До них належать: дитячий церебральний параліч (ДЦП), епілепсія, вроджені аномалії ЦНС, порушення ліквородинаміки, гідроцефалія, психічні захворювання, пухлини і патології судин головного мозку. Затримка мовленнєвого і психічного розвитку може бути викликана різними причинами.
Хвороби матері під час вагітності (інфекції, травми, інтоксикації);
Спадкові захворювання затримки розвитку мовлення (ЗРМ);
Внутрішньоутробна гіпоксія плоду (кисневе голодування);
Складні пологи (стрімкі, з обвиттям пуповиною) або травма дитини при пологах (травма шийного відділу хребта і/або центральної нервової системи) також можуть призвести до затримки розвитку мовлення у дитини;
Складні інфекції і травми, які дитина перенесла в ранньому віці і які негативно вплинули на загальний стан розвитку мовлення у дитини;
Несприятлива обстановка в сім’ї або неправильне виховання (побиття, сварки, відсутність любові і піклування з боку батьків або, навпаки, надмірна опіка);
Складна психоемоційна травма в ранньому віці також може негативно позначитися на затримці розвитку мовлення у дитини і призвести до діагнозу «ЗПМР» або «ЗРМ».
Звичайно, кожна дитина індивідуальна, і для кожного малюка існують свої темпи розвитку. Але все ж таки слід звернути увагу на певні моменти:
Якщо ваша дитина до 4 місяців не реагує на ваші слова і жести, не посміхається;
Якщо до 8-9 місяців дитина не лепече, це може бути однією з ознак затримки розвитку мовлення у дитини в ранньому віці;
До 1 року практично не видає жодних звуків, а до 1,5 року не вимовляє простих слів «мама», «дай», не розуміє зверненої до неї мови;
До 2,5 років використовує близько 20 слів, не розуміє назв частин тіла, предметів, не може скласти легку фразу з 2-3 слів;
До 3 років не може повторити за дорослим фразу чи скласти просте речення, говорить занадто повільно, розтягуючи слова, або, навпаки, швидко, «ковтаючи» їх закінчення.
Якщо ви помітили у своєї дитини вищеперераховані ознаки, пов’язані із затримкою розвитку мовлення, рекомендуємо негайно звернутися до центру розвитку мовлення в Києві або інших обласних центрів і почати комплексне лікування. В нашій клініці вам допоможуть пройти реабілітацію поставленого діагнозу, але чим раніше ви почнете комплексне лікування, тим більші шанси на успішне одужання і правильний розвиток є у дитини в майбутньому.
У дітей з ЗПМР також спостерігається підвищена слинотеча, часто злегка відкритий рот, вони малоемоційні або, навпаки, гіперактивні і агресивні. Вони слабо розвинені фізично. У більшості випадків затримку психомовленєвого розвитку у дітей діагностують у віці 3-4 років. В деяких випадках це виявляють і у віці 5 років. Чим пізніше ставлять діагноз ЗПМР, тим в подальшому складніше позбавитися від нього в майбутньому. Діагноз ЗПМР ставлять на основі комплексного висновку спеціалістів центру розвитку мовлення в Києві або інших обласних центрах України (дитячого невролога, логопеда, психолога).
При затримці психомовленєвого розвитку лікування потрібно починати якомога раніше. В терапії беруть участь батьки, дитячий невролог, логопед, психолог, рефлексотерапевт. Тільки комплексний підхід в центрі розвитку мовлення Києва дасть максимальний результат. Причому, слід пам’ятати, що в першу чергу необхідно ліквідувати причини, що викликали ЗПМР (це стосується сімей з несприятливою обстановкою).
Якщо ступінь відставання дитини в розвитку невисокий і лікування затримки мовленнєвого розвитку було почато рано, можна розраховувати на хороші результати і високу ефективність.
Фахівцями «Медичного центру Берсенєва» розроблена індивідуальна програма лікування і корекції дітей із затримкою психомовленєвого розвитку. Програма являє собою комплекс реабілітаційних заходів, які проводяться дитячим неврологом, масажистом, логопедом.
Запис на консультацію і лікування затримки розвитку мовлення у дитини проводиться попередньо за телефоном дитячого відділення центра розвитку мовлення в Києві: (044) 272-11-82 або за телефоном контакт-центру (044) 238-22-31.
Пам’ятайте, що затримка психомовленєвого розвитку не лікується миттєво, необхідна кропітка робота і увага до такої дитини. Тільки в такому випадку вона наздожене ровесників у розвитку, і ЗПМР ніяк не вплине на подальше життя дитини.
Шевчук Олександр
Майстер Леонід
Куртосманов Станіслав
Білошицький Михайло Андрійович
Дитячий невролог – це лікар, який займається діагностикою і лікуванням захворювань, пов’язаних з ураженням центральної та периферичної нервової системи, а також функціональними порушеннями у дітей.
Саме дитячий лікар-невролог допоможе вам забезпечити гармонійний та правильний розвиток вашої дитини від самого народження. Навіть якщо дитина народилася цілком здоровою, спокійно спить і нормально харчується, консультація дитячого невролога в перший місяць її життя є обов’язковою. Також необхідні регулярні огляди дитячого невролога і в інші періоди життя дитини.
Термін «церебральний параліч» об’єднує групу синдромів, які виникають в результаті недорозвинення або пошкодження головного мозку (часто в поєднанні з пошкодженням спинного мозку в шийному відділі хребта) в пренатальному, інтранатальному і ранньому постнатальному періодах.
Термін «церебральний параліч» об’єднує групу синдромів, які виникають в результаті недорозвинення або пошкодження головного мозку (часто в поєднанні з пошкодженням спинного мозку в шийному відділі хребта) в пренатальному, інтранатальному і ранньому постнатальному періодах.
Перинатальне ураження центральної нервової системи – це ті патологічні стани, які виникають під впливом багатьох негативних факторів, що впливають на ріст і розвиток плоду в перинатальному періоді.
Органічне ураження ЦНС – група нервово-психічних розладів, які розвиваються внаслідок впливу на мозок певних патологічних факторів на різних етапах онтогенетичного розвитку. Ця патологія має безліч варіантів перебігу і різні механізми розвитку.
Під час пологів немовля відчуває неймовірне фізичне навантаження при проходженні по пологовим шляхам. Кісткова система новонародженого відрізняється від кісткової системи дорослої людини – характерною рисою є її гнучкість, щоб без ушкоджень пройти цим шляхом. У зв’язку з цим, у новонароджених малюків ймовірність отримати пологову травму шийного відділу хребта досить висока.
Пологова травма периферичної нервової системи – це пошкодження нервових корінців, нервових сплетінь, периферичних і черепних нервів під впливом зовнішніх механічних факторів під час пологів.
М’язовий тонус – легке напруження м’язів, необхідне для швидкого їх включення в робочий стан. Саме рівень тонусу визначає готовність м’язового комплексу до виконання рухових функцій. Для кожного періоду розвитку дитини існують фізіологічні норми тонусної активності.
Спинальна м’язова атрофія (СМА) – це тяжке генетичне нервово-м’язове захворювання, яке викликається дефектом у гені SMN 1.
Ген відповідає за синтез білку SMN, який забезпечує виживання мотонейронів – рухових нейронів спинного мозку. У хворих на СМА білка виробляється менше необхідної кількості, а без нього мотонейрони руйнуються. В результаті м’язи не отримують вірних сигналів від мозку, атрофуються та поступово слабнуть, а згодом виникає параліч.
Міопатії – спадкові захворювання, в основі яких лежить ураження м’язового волокна і, як наслідок, виникнення прогресуючої дистрофії (атрофії) м’язів. М’язова дистрофія виникає через порушення біохімічних процесів у самому м’язовому волокні…
Мієлопатія – це неврологічний термін, що застосовується для визначення різноманітних уражень спинного мозку. Зазвичай, мієлопатія має хронічний характер перебігу. Причини ураження можуть бути різними, але всі види мієлопатій мають схожі клінічну картину і симптоми незалежно від етіології.
Серед психічних розладів, які зустрічаються в дитячому віці, невротичні розлади складають 65%. Невротичні розлади (невропатія, неврастенія, дитяча нервовість) у дітей проявляється широким спектром клінічних симптомів, серед яких на першому місці стоїть дисфункція і емоційні розлади.
Серед психічних розладів, які зустрічаються в дитячому віці, невротичні розлади складають 65%. Невротичні розлади (невропатія, неврастенія, дитяча нервовість) у дітей проявляється широким спектром клінічних симптомів, серед яких на першому місці стоїть дисфункція і емоційні розлади.
Ювенільний (підлітковий, юнацький) остеохондроз – це захворювання, в основі якого лежать дегенеративно-дистрофічні зміни міжхребцевих дисків у підлітковому віці. Ці зміни обумовлені швидким ростом підлітків, можливими порушеннями процесу формування скелету, а також неадекватними фізичними навантаженнями на зростаючий хребет. Остеохондроз може розвиватися, якщо дитина часто носить важку сумку чи рюкзак на одному плечі, а також якщо вона довго і неправильно сидить під час навчання в неприродному положенні.
Синдром нав’язливих рухів – це розлад нервової системи у дітей, при якому виникає ряд нескладних повторюваних рухів. До таких рухів відносять смоктання пальців, гризіння нігтів, часте кліпання, розгойдування ногою, хитання чи повороти головою, скрегіт зубами, посмикування плечима, морщення лобу та ін.
Синдром нав’язливих рухів – це розлад нервової системи у дітей, при якому виникає ряд нескладних повторюваних рухів. До таких рухів відносять смоктання пальців, гризіння нігтів, часте кліпання, розгойдування ногою, хитання чи повороти головою, скрегіт зубами, посмикування плечима, морщення лобу та ін.
У міру розвитку ряду природничих наук (генетики, біохімії, ембріології, загальної біології і т.д.) все більше значення надається генетичним факторам, які, як вважають, є причиною більш ніж половини випадків порушень психомовленєвого розвитку. Сюди, перш за все, належить патологія хромосомного набору. На сьогодні відомо більше 200 видів хромосомних аберацій, що обумовлюють затримку психомовленєвого розвитку і розумову відсталість.
У міру розвитку ряду природничих наук (генетики, біохімії, ембріології, загальної біології і т.д.) все більше значення надається генетичним факторам, які, як вважають, є причиною більш ніж половини випадків порушень психомовленєвого розвитку. Сюди, перш за все, належить патологія хромосомного набору. На сьогодні відомо більше 200 видів хромосомних аберацій, що обумовлюють затримку психомовленєвого розвитку і розумову відсталість.
Вегетативні дисфункції – це загальна назва всіх порушень нормальної діяльності вегетативної нервової системи (ВНС), які призводять до «збою» в роботі внутрішніх органів і систем організму.
Вегетативні дисфункції – це загальна назва всіх порушень нормальної діяльності вегетативної нервової системи (ВНС), які призводять до «збою» в роботі внутрішніх органів і систем організму.
Постава – це невимушена звична поза людини, яка залежить від стану хребта, м’язово-зв’язкового апарату, зовнішнього середовища, загального самопочуття, спадковості. Це поняття комплексне, визначається безліччю різноманітних факторів і відображає не тільки фізичний стан людини, а й психічний.
Постава – це невимушена звична поза людини, яка залежить від стану хребта, м’язово-зв’язкового апарату, зовнішнього середовища, загального самопочуття, спадковості. Це поняття комплексне, визначається безліччю різноманітних факторів і відображає не тільки фізичний стан людини, а й психічний.
Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю – це досить поширене захворювання, в основі якого лежить дисфункція центральної нервової системи (переважно ретикулярної формації головного мозку).
Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю – це досить поширене захворювання, в основі якого лежить дисфункція центральної нервової системи (переважно ретикулярної формації головного мозку).
Аутизм – порушення психічного розвитку дитини, що характеризується всебічним дефіцитом спілкування, розладами мовлення і моторики. Термін «аутизм» був введений швейцарським психіатром Ейген Брейлером в 1910 році при описанні шизофренії.
Аутизм – порушення психічного розвитку дитини, що характеризується всебічним дефіцитом спілкування, розладами мовлення і моторики. Термін «аутизм» був введений швейцарським психіатром Ейген Брейлером в 1910 році при описанні шизофренії.
Аутизм – порушення психічного розвитку дитини, що характеризується всебічним дефіцитом спілкування, розладами мовлення і моторики. Термін «аутизм» був введений швейцарським психіатром Ейген Брейлером в 1910 році при описанні шизофренії.
Аутизм – порушення психічного розвитку дитини, що характеризується всебічним дефіцитом спілкування, розладами мовлення і моторики. Термін «аутизм» був введений швейцарським психіатром Ейген Брейлером в 1910 році при описанні шизофренії.
Мовлення – це відображення мислення, це система. Якщо є проблеми з усним мовленням, то будуть труднощі і з оформленням думок, умінням аналізувати, міркувати, вибудовувати логічні ланцюжки, проблеми з читанням і письмовим мовленням. Достатньо порушення в одній мовленнєвій ланці, щоб вся система почала функціонувати неправильно.
Мовлення – це відображення мислення, це система. Якщо є проблеми з усним мовленням, то будуть труднощі і з оформленням думок, умінням аналізувати, міркувати, вибудовувати логічні ланцюжки, проблеми з читанням і письмовим мовленням. Достатньо порушення в одній мовленнєвій ланці, щоб вся система почала функціонувати неправильно.
Мовлення – це відображення мислення, це система. Якщо є проблеми з усним мовленням, то будуть труднощі і з оформленням думок, умінням аналізувати, міркувати, вибудовувати логічні ланцюжки, проблеми з читанням і письмовим мовленням. Достатньо порушення в одній мовленнєвій ланці, щоб вся система почала функціонувати неправильно.
Мовлення – це відображення мислення, це система. Якщо є проблеми з усним мовленням, то будуть труднощі і з оформленням думок, умінням аналізувати, міркувати, вибудовувати логічні ланцюжки, проблеми з читанням і письмовим мовленням. Достатньо порушення в одній мовленнєвій ланці, щоб вся система почала функціонувати неправильно.
О несомненной пользе массажа написано уже немало статей, и уже давно известно, что это одно из средств оздоровления, наряду с занятиями спортом, правильным питанием. Массаж помогает быстро восстановиться после стресса и избежать заболеваний, связанных с постоянным нервным напряжением, обезболивает болевые точки, расслабляет напряженные мышцы.
Якщо Ви відчуваєте, що НЕ справляєтеся зі своїми психологічними проблемами, що життя забарвлене в чорні фарби, якщо Вас нічого НЕ радує і НЕ мотивує, і Ви не знаєте, як собі допомогти – запишіться на консультацію психолога в «Медичний центр Берсенєва».
У «Медичному центрі Берсенєва» всі пацієнти можуть отримати кваліфіковану індивідуальну консультацію сімейного лікаря Петлицької Вікторії Віталіївни, фахівця з багаторічним досвідом роботи в цій галузі.
Вікторія Віталіївна пройшла спеціальну багатопрофільну підготовку за фахом «сімейна медицина».
Нейрофункціональні методи дослідження допомогають неврологу-клініцисту підтвердити діагноз, визначити ступінь та характер ураження, вибрати оптимальну тактику лікування та скоригувати можливості відновлення уражених структур центральної та периферичної нервової системи.
Інфузійна терапія (внутрішньовенне введення в організм розчинів різних лікарських препаратів). На даний час є одним з найважливіших лікувальних заходів, покликаних вирішувати широкий спектр медичних завдань. Даний метод лікування існує з 30-х років XIX століття. Цей спосіб лікування дозволяє досягти швидкого терапевтичного ефекту, так як ліки потрапляють безпосередньо в кров’яне русло, а також дозволяє більш ефективно контролювати його дію.
Кінезіотейпування – це накладення і фіксація на кілька днів на шкірі дитини спеціальних еластичних стрічок з метою забезпечення фізіологічних рухів суглобів і м’язів, активуючи процеси відновлення і контролю над рухом.
Кінезіотейпи – це еластичні бавовняні стрічки, покриті гіпоалергенним клеєм на акриловій основі.
В нашем Медицинском Центре Вы можете получить изготовить индивидуальные ОРТЕЗЫ из термопластичного низкотемпературного материала.
Ортезы — это специальные ортопедические приспособления, предназначенные для коррекции, стабилизации и компенсации нарушений опорно-двигательной системы. Ортезы обеспечивают защиту и разгрузку суставов, создавая для них внешнюю поддержку. Ортезы -незаменимые помощники в лечении и реабилитации.
Нейропсихолог не тільки вивчає зв’язок мозку і психічних процесів, але і знає, які структури мозку і яким чином забезпечують правильну мову, гарну пам’ять і сприйняття, вміння контролювати власну поведінку, утримувати увагу, високу стійкість до стресів, і інше.
Масаж артикуляційного апарату або логопедичний масаж – це метод механічного впливу, який змінює стан м’язів, нервів, кровоносних судин і тканин артикуляційного апарату.
Онлайн консультація
Оплата онлайн
Дякуємо за заявку. Лист з реквізитами для оплати відправлені на зазначену вами пошту
Увага!
Онлайн консультація буде проводиться через Skype, Viber, Whatsapp або Telegram.
Завантажити та встановити Skype на свій комп'ютер ви зможете перейшовши за посиланням https://www.skype.com/ru/.
Якщо ви використовуєте телефон або планшет, скористайтеся додатком:
Оплата пройшла успішно!
Оплата не пройшла. Повторіть будь-ласка ще раз.
Вартість послуги онлайн консультації становить 700 грн.
Сплатіть її будь-яким зручним для вас способом.
Оплата послуги онлайн консультації здійснюється після підтвердження запису.
Дякуємо за заявку. Після обробки ваших даних наш адміністратор зв'яжеться з вами для підтвердження консультації.
Увага!
Онлайн консультація буде проводиться через Skype, Viber, Whatsapp або Telegram.
Завантажити та встановити Skype на свій комп'ютер ви зможете перейшовши за посиланням https://www.skype.com/ru/.
Якщо ви використовуєте телефон або планшет, скористайтеся додатком: